Amazon – czy warto robić zakupy u tego hegemona na rynku sklepów on-line?
Ekspert do spraw finansów, Jeff Bezos, w 1994 roku postanowił porzucić swoją dotychczasową pracę i zająć się sprzedażą książek w internecie. Były to czasy, kiedy internet tak naprawdę bardzo poważnie raczkował, a o zakupach w sieci nikt specjalnie wtedy nie myślał. Sklep Cadabra, bardzo szybko przemianowany na współczesny Amazon, ruszył w roku 1995 na dobre, posiadając własną stronę, kilkaset książek zgnieżdżonych w przydomowym garażu oraz garstkę pierwszych pracowników.
Już w 1999 roku firma zatrudniała ponad 500 osób, a dzisiaj może pochwalić się takimi statystykami jak 34 miliardy dolarów przychodu, ponad 30 tysięcy pracowników na całym świecie, własne narzędzia i aplikacje i wiele innych elementów, które uczyniły z Bezosa lidera na rynku IT. Czym dzisiaj jest sklep Amazon, co można w nim znaleźć i jakie dodatkowe usługi oferuje?
Sklep Amazon bardzo rozwinął swój asortyment
Spis treści
Jeśli ktoś nie interesował się historią firmy Amazon, to na pewno nigdy nie przyszłoby mu do głowy, że początkowo była to po prostu księgarnia internetowa. Trudno w to uwierzyć, gdyż obecnie Amazon to po prostu potężna platforma handlowa, na której kupimy już nie tylko książki i filmy, ale także elektronikę, odzież, wyposażenie domu, artykuły ogrodnicze, produkty motoryzacyjne i wiele innych rzeczy.
Asortyment jest więc niesłychanie zróżnicowany, a firma posiadając swoje magazyny w różnych miejscach świata może oferować naprawdę szybkie dostawy, za rozsądne pieniądze. Sam wygląd sklepu na pewno nikomu nie będzie obcy, gdyż bardzo dokładnie nawiązuje do współczesnego trendu na budowanie nowoczesnych platform handlowych. Mamy tutaj przejrzyście przygotowane kategorie, prosty system dodawania produktów do wirtualnego koszyka, wyskakujące promocje na górze i linki prowadzące bezpośrednio do najciekawszych ofert.
Popularność platformy Amazon związana jest nie tylko z możliwością dostawy zakupionego towaru do praktycznie każdego zakątka świata. Dużą zaletą jest tutaj bowiem mnóstwo wersji językowych platformy, pomocne aplikacje na urządzenia mobilne, a także i atrakcyjne ceny, które w wielu przypadkach mogą nawet konkurować ze znanymi, chińskimi sklepami internetowymi. Link płatny:
Amazon to jednak nie tylko sam handel online, ale także szereg usług dodatkowych. Sam Bezos na pewno nie przypuszczał, że po latach działalności będzie nie tylko w gronie najbogatszych ludzi na świecie, ale że będzie inwestował w technologie kosmiczne, starał się konkurować z Google czy wspierać działania Microsoftu. „Dzieci sukcesu” firmy jest o wiele więcej, ale Amazon bardzo dobrze znany jest dzisiaj również ze swoich usług Kindle oraz Amazon Prime. Czym są i co oferują klientom?
Kindle – największa biblioteka z elektronicznymi książkami
Amazon ma swoje korzenie w sprzedaży książek i nic w tym dziwnego, że firma dalej stara się bardzo mocno nawiązywać swoją działalnością do historii. Internetowa księgarnia zrobiła bowiem w 2007 roku pierwszy krok do prawdziwego wypromowania czytania książek w wersji elektronicznej na całym świecie.
To właśnie w tym roku narodziło się Kindle, w którego skład wchodzą nie tylko same czytniki książek elektronicznych, ale także unikalny format tych plików, AZW.
Stworzenie własnego formatu podyktowane było chęcią jak najlepszego zabezpieczenia książek przed ich nieuprawnym wykorzystaniem i łamaniem praw autorskich. Kindle jest obecnie najpopularniejszą na świecie usługą elektronicznej księgarni. W samej tylko Polsce, pośród wszystkich czytników e-booków, ponad 60% z nich stanowią właśnie urządzenia Kindle.
Specjalna platforma pozwala na szybkie kupowanie książek w wersji elektronicznej, za naprawdę niewielkie pieniądze. Jednocześnie Kindle wspiera także niezależnych pisarzy, którzy mogą publikować swoje książki z pominięciem wydawnictw, otrzymując prowizję od każdej sprzedanej książki. Usługa dostępna jest także na urządzenia mobilnych, dzięki specjalnie przygotowanej aplikacji dostępnej w sklepie Google Play, App Store oraz Windows Store.
Amazon Prime, czyli usługa VOD od Amazon
Firma od kilku lat rozwija również swoją usługę Amazon Prime, która nie jest niczym innym jak serwisem VOD z filmami oraz serialami. Niestety, jak na razie jej możliwości są mocno ograniczone w Polsce. Amazon dopiero bada nasz rynek, usługa dostępna jest dla Polaków od krótkiego czasu i dlatego niewiele w niej materiałów przetłumaczonych na język polski. W Stanach Zjednoczonych Amazon Prime cieszy się jednak ogromną popularnością, będąc liderem pośród wszystkich serwisów VOD. Link płatny:
Czy Amazon zacznie działać również w Polsce? Przecieki medialne
Od dość długiego czasu pojawiają się spekulacje, że Amazon ma w planach wejście również na Polski rynek. Dodatkowo ostatnio pojawiła się polskojęzyczna wersja aplikacji mobilnej sklepu, która jednak tak naprawdę jest spolszczoną, niemiecką platformą. Ponieważ w niemieckiej wersji Amazona większość przesyłek do Polski jest darmowa, to spolszczenie tej platformy na pewno zapewni firmie mnóstwo nowych Klientów z naszego kraju. Jednocześnie jednak Amazon odcina się od wszelkich plotek związanych z wejściem na polski rynek. Co ważne, firma nie tylko wyraźnie zaprzecza chęci wejścia na Polski rynek, ale i mocno daje do zrozumienia, że jeśli taki krok w ogóle będzie brany pod uwagę, to raczej na pewno w dalekiej przyszłości.
Kupowanie na Amazon jest bardzo proste
Cały proces kupowania w sklepie Amazon nie sprawi żadnego problemu osobom, które choć raz miały styczność z internetowymi platformami handlowymi. Wszystko zaczyna się od zarejestrowania darmowego konta użytkownika na stronie, na które najlepiej zalogować się od razu przed zakupami.
Przeglądając oferty ze sklepu, wystarczy dodawać przedmioty do wirtualnego koszyka i tym samym kumulować swoje zamówienie. Po wybraniu wszystkich przedmiotów przechodzimy do koszyka, sprawdzamy poprawność wybranych rzeczy, a następnie przechodzimy do zakładki wprowadzania danych wysyłki. Teraz nie pozostaje nam już nic innego, jak wybrać jedną z dostępnych metod płatności, opłacić zamówienie i czekać cierpliwie na dostawę.
Przystępne ceny często są podstawą pozytywnych opinii klientów sklepu
Amazon bez wątpienia jest sklepem, o którym można powiedzieć, że zakupy robi w nim dosłownie pół świata. Czy jednak faktycznie korzystanie z dostępnej tam oferty jest tak opłacalne? Największą siłą Amazona jest na pewno różnorodność oferty, ale nie można stwierdzić jednoznacznie, że korzystanie z tego sklepu zawsze przyniesie nam oszczędności.
Na stronach Amazona nie brakuje ciekawych promocji zarówno na produkty niszowe, jak i topowe, ale zawsze warto dokonać porównania w kilku znanych nam sklepach i upewnić się, czy oferta na Amazon naprawdę jest najlepsza. Link płatny:
Rzecz, której nie można zaprzeczyć, to ilość pozytywnych opinii na temat sklepu. Rozbudowa centrów logistycznych firmy na całym świecie sprawia, że niejednokrotnie zamawiając produkty na przykład na brytyjskim czy niemieckim Amazonie, te wysyłane są bezpośrednio z Polski do Polski.
Firma dysponuje swoimi magazynami logistycznymi na całym świecie, przez co dostawy są ekspresowe i tanie. Jednocześnie Amazon chwalony jest także za dobrą obsługę klienta, świetną przejrzystość sklepu oraz dużą różnorodność produktów.
usługi takie jak Prime czy Kindle generalnie mnie nie interesują, ale nie mogę zaprzeczyć tego, że sklep oferuje ekspresowe dostawy, często ma świetne promocje, a i w zasadzie kupię tam wszystko, od głupiej szpilki po komputery i telewizory, a na częściach do autka kończąc 😉
czy może mi ktoś powiedzieć jakie systemy płatności oferuje amazon dla osób z polski? Dajcie znać bo chciałbym skorzystać z tego sklepu, bardzo jest chwalony w sieci.
nie kupujcie niczego
Niby fajne kupowanie, zamawiasz, szybka dostawa, towar w domu. I tutaj fajne się kończy. rozmiar obuwia źle podany, zawsze kupuję wkładkę 25 cm, w tym przypadku podano długość wkładki 25,2 – w rzeczywistości było 24,6 i jeszcze wkładka zagięta na pięcie w górę. No nic, trzeba odesłać. I tutaj pierwszy problem, na etykiecie zwrotu podany adres niemiecki, na kartonie adres zwrotu Wrocław. Ok, wysyłam na Wrocław – no i kamień w wodę, zero kontaktu z firmą, nie znajdziecie nigdzie, ani telefonu, ani maila. Towar wysłany i zero sygnału, czy doszedł, na stronie zwrotu cały czas regułka zażądano zwrotu pieniędzy i nic więcej. Ja już nic nie kupię od nich, niech sobie złodzieje handlują w Niemczech. I jak jakiś dziad z Amazon to czyta niech się odezwie i powie kiedy dostanę moje pieniądze.
Otrzymałam voucher zamiast gotówki i jestem rozczarowana, ceny nieopłacalne, fochy z wysyłką do Polski, nic ciekawego ani niedostępnego u nas…. słowem: mam problem. Jak darmowa dostawa to na terenie Niemiec.
Trzymam się z daleka jakby coś. Nie wiadomo czy sprzęt działa na polskich częstotliwościach, trudny kontakt w przypadku konieczności zadania pytania.
Szczerze odradzam zakupy na NIEMIECKIM AMAZONIE. DWA razy moje zamówienia (23.06.19 i 3.07.19) w ciągu JEDNEGO miesiąca zostały zgubione a inne dwa dotarły bezproblemowo. Tylko zasadniczo się od siebie różniły. Te dwie które zaginęły dotyczyły telefonu Honor View 20 w promocyjnej cenie 350 Euro (teraz jest o 50 Euro wyższa) i były sprzedawane i wysyłane przez Amazon. Zamówienia, które bezproblemowo dotarły dotyczyły butów w normalnych cenach. Przypominam, że zamówienie opłaca się z góry. Zatem co się działo z moimi pieniędzmi przez prawie miesiąc (zamówienia składałem w różnym czasie – jedno zamówienie 400 Euro, drugie – 350 Euro)? Ile dzięki takiej „kreatywnej” sprzedaży zarobiłby Amazon gdyby to dotyczyło kilkunastu lub więcej osób? Nie jest problemem (gdy sprzedażą i wysyłką zajmuje się jedna firma) wyświetlać fałszywy „tracking” paczki. Mam dość kredytowania ich działalności. Już wiem jak dorobił się właściciel firmy, najbogatszy człowiek na świecie. Taka firma, a poziomem nawet nie dorównują „polskim firemkom”, które gdy mają opóźnienie 2 dni w realizacji zamówienia to już dostają negatywny komentarz. Na słowa „pochwały” zasługuje również ich osławiona infolinia. Tłumaczę jak chłop, krowie na granicy, że moja siostra wyjeżdża z Niemiec (bo przesyłka miała być do Niemiec) na wakacje z dziećmi i będzie dopiero pod koniec sierpnia, także ponowna wysyłka nie wchodzi w grę. Czy w ramach rekompensaty (po dwóch zgubionych wysyłkach, miesięcznym wyczekiwaniu i kredytowaniu ich działalności) prześlą paczkę do Polski i wezmą na siebie koszt VAT-u? Pan z infolinii aroganckim tonem zakomunikował mi, że są możliwe dwa wyjścia: albo ponowna wysyłka (pewnie znów przesyłka zaginęłaby) albo zwrot pieniędzy (teraz telefon kosztuje 50 Euro więcej). Stanowczo zażądałem zwrotu pieniędzy i kupiłem ten smartfon w Polsce taniej jeszcze o 100 zł. Zobaczymy jak sprawdzi się mała polska firma.
Odradzam każdemu ten beznadziejny portal handlowy.
Drodzy czytelnicy
Kupiłam rower na platformie Amazon.de od zewnętrznego sprzedawcy.W razie wady,gwarancja od A-Z zapewniała mi bezpieczny zwrot roweru nie ponosząc przy tym jakichkolwiek dodatkowych kosztów.Zgodnie z procedurą zwrotną miałam otrzymać opłaconą etykietę zwrotną,którą mogę pobrać i wydrukować,a następnie nakleić i wysłać paczkę..Stało się jednak zupełnie inaczej.
Sprzedawca odrzucił wysłanie mi etykiety zwrotnej przez Amazon.de tłumacząc,że rower został już oddany, a do mnie wysłał adres na który mam wysłać rower(oczywiście na własny koszt t.j około 260 euro).Opisałam całą sytuację i wysłałam do Amazon.de.W odpowiedzi dostałam e-maila od Amazon.de ,że zwrot mi się nie należy bez jakiegokolwiek wyjaśnienia.Ponownie napisałam i poprosiłam o wyjaśnienie powodu takiej decyzji.W odpowiedzi cyt.w tłumaczeniu na polski
„Dzień dobry
Dziękujemy za poświęcenie czasu na przesłanie nam dodatkowych informacji na temat zamówienia xxxxxxxxx. Po dalszych przeglądach postanowiliśmy utrzymać naszą pierwotną decyzję.
Dlaczego mój sprzeciw został odrzucony?
Sprzedawcy mają prawo odmówić odebrania zwróconych artykułów, jeśli nie są już w oryginalnym stanie w momencie wysyłki, ale np. Oznaki zużycia lub uszkodzenia.
Z pozdrowieniami
Amazon
Miałam mieć wsparcie ze strony Amazon.de,a oni rozwiali moje nadzieje na zwrot.
Tutaj nadmienię,że spełniałam wszystkie warunki dotyczące zwrotu(czas, w przeciągu którego mogę reklamować produkt i powód zwrotu).Wiadomo ,że będą oznaki uzytkowania co nie powinno mieć wpływu na zwrot.Na tym polega gwarancja,że wady często wychodzą w czasie użytkowania,dlatego też jest taki okres gwarancyjny. Wada wyszła po około 4-u tygodniach ,ale w dalszym ciągu w okresie gwarancyjnym.
A co do samego produktu.
Jest to rower elektryczny Shengmilo kupiony od chńskiego sprzedawcy za 1.399 euro.Wada wyszła na jaw dopiero po około m-cu po pierwszych opadach deszczu.Jako ,że jest to rower elektryczny,to posiada kontroler t.j.( puszka z elektroniką roweru -podpina się do niej kable).
Otóż ta puszka została usytuowana u dołu roweru,a po kablach ściekająca z góry deszczówka ją zalewa i prowadzi do zwarcia.Jest to wada konstrukcyjna i nawet wymiana na nową niczego nie zmieni.Sprzedawca doskonale o tym wiedział,a mimo to proponował nową puszkę i 100 euro rekompensaty. Brak serwisu, brak możliwości łatwego dostępu do zakupu części zamiennych i mataczenie z etykietą zwrotną nasunęło mi myśl by ostrzec innych. Dodam jescze ,ze po ostatnim ,otrzymanym piśmie od amazon na mojej stronie amazon.de nie mam już możliwości odwołania się.Wynika z tego ,że ta odpowiedz była definitywna.Chiński sprzedawca może teraz sobie handlować do woli bez żadnych konsekwencji i nabijać w butelkę takich naiwniaków jak ja.
Ja też niestety czekam,towar zaginął,kasy nie ma i tylko dziękują za maila i że się odezwą i tak tydzień nie ma odpowiedzi.Nie polecam
Amazon ma to samo co inne takie magazyny ,no moze troche wiecej towaru markowego ale generalnie jakiegos szalu nie ma. A jeszcze teraz przy tym koronawirusie ktorego nikt nie zna i tak na prawde nie wie ile to moze przetrwac bez zywiciela. Poczatkowo bylo pare minut a teraz juz mowia ze 10 dni. Strach zamawiac tego dotyka mada pracownikow ktorzy sie kontaktuja z innymi potencjalnie zarazonymi.. pewnosci nie ma ze z paczka nie dostane jakiegos ustrojstwa. Na razie zamawianie odpuszcze.
Haha dobry baran jesteś
Nie polecam. Obrus diamentowy 3d chyba tylko na zdjęciu bo w rzeczywistości napewno nie. Żadnego efektu nie ma, za taką cenę myślałam że będzie to super obrus. A dostawa i kontakt z sprzedawca to jakaś porażka
Zależy też u niektórych jest ok a u innych nie jest specjalnych dany produkt
😁
Nie polecam totalna porazka zamowiony tv czas oczekiwania 10 dni po 10 dniach ani tv ani kontaktu ze strony amazona okazalo sie ze ktos mial wyslac z uk brak tv poki co i brak kasy za tv trzeba czekac tak wiec 20 dni czekania na tv i na kase super sklep odradzam serdecznie
Zdecydowanie odradzam. Dostarczony towar ( miał być koc 100% lamy a jest 20% lamy i 80% wełny merino) niezgodny z prezentowanym na zdjęciu. Bardzo drogi transport. Już nie będę robił zakupów w tej firmie.
Odradzam! Zamówiłam Kindle -najpierw jeden termin dostawy do 1 tyg. OK, poczekam. Po tygodniu oczywiście nie dostałam – telefon na infolinię – mamy problemy techniczne. W kolejnym dniu dostałam maila z informację o nowym terminie dostawy w rozpiętości 3 tygodni. W międzyczasie zakupiony został futerał na innym portalu, który dotarł w ciągu 2 dni (;-)… Po upływie kolejnych 3 tygodni dostałam informację, że zamówienie zostało z powodów technicznych usunięte, nastąpił zwrot kasy na konto i nie mogę powtórnie zamawiać tego artykułu ?!!!! Nie muszę dodawać, że czytnik miał służyć na wyjeździe wakacyjnym, a zamiast tego zostały zapakowane ciężkie książki…
Obracanie cudzymi pieniędzmi to też metoda na biznes, a w tej skali to robią się już miliony.
Firma Amazon Pl. przeprosiła i naprawiła swój błąd. Niemniej jednak
tego typu „niedociągnięcia” w poważnej firmie nie powinny mieć miejsca. Klient ma w końcu prawo do pełnej i rzetelnej informacji.
Lewy but w porządku, w prawym bucie wypukły zapiętek, który powoduje zerowy komfort, przy założeniu buta. Zdecydowałem się na zwrot, otrzymałem kod zwrotu, udałem się do punktu, Pani w punkcie oświadczyła, że kod zwrotu jest niepoprawny. Po 10 minutach na infolinii DHL dowidziałem się tyle, że nie ma takiego kodu w systemie. Zadzwoniłem na infolinię Amazon, po ponad 15 minutach rozmowy i oczekiwania dostałem nowy kod który również nie działa. Nie jestem w stanie zwrócić póki co paczki, w tygodniu udam się do punktu DHL, kolejny czas i koszty paliwa, zero poszanowania klienta. Na ten moment negatywne odczucia zarówno jeśli chodzi o firmę Amazon jak i DHL, ponieważ nie jestem w stanie ustalić kto ponosi odpowiedzialność za tę sytuację.
Marnuję czas i pieniądze na odsyłanie wadliwego towaru, bardzo nie miłe doświadczenie.
Amazon prime dla polski to też jakaś ściema. Nie przechodzi płatność.
Po raz pierwszy dokonałem zakupów na polskim Amazonie na początku września 2021 r., gdy trafiłem na super promocję ciuchów paramilitarnych. Przede wszystkim rzuciło mi się w oczy to, że amazon.pl jest spolonizowaną odmianą amazona.de. Widać to choćby po źle wykonanych tłumaczenia opisów towarów i wręcz fatalnych tłumaczeniach recenzji klientów. Poza tym silnie promuje niem. marki i niem. sprzedawców. Np. noże kuchenne Victorinox (produkcji szwajcarsko-niem.) kupiłem za 3 x niższą cenę niż w Polsce. To samo było z niem. kurtką hardshell. Nawet takie towary, jak wełniane czapki z Podhala, sprzedawane są przez niem. firmy. W Polsce jest tylko zarząd spółki-córki i kilka punktów spedycyjnych.
Przy dostawie mamy pełny podgląd na wszystkie etapy podróży towaru (adresy kolejnych punktów spedycyjnych). Przy zwrocie jest tragicznie. Pośrednikiem w dostawach jest DHL. Punkty odbioru DHL to m.in. sklepy sieci Żabka, kioski sieci Inmedia, różne punkty usługowe. Wydawanie paczek nie sprawia problemów. Gorzej z przyjmowaniem zwrotów. Obsług kawiarenki internetowej w centrum Warszawy zażyczyła sobie 35 zł za przyjęcie paczki z darmowym zwrotem towaru. Pracowniczka kiosku Inmedia w centrum Warszawy nie chciała mi wydać potwierdzenia przyjęcia zwrotu (miałem oddać paczkę „na wiarę”). Natomiast pracowniczka kiosku Inmedia w galerii handlowej wydała mi papierowe potwierdzenie nadania pn. „Return Connect”, które – jak się okazało – jest generowane bezpośrednio z systemu zwrotów w amazon.pl. Na potwierdzeniu jest napisane, że odbiorcą jest centrum zwrotów przy Breslauer Strasse w miejscowości Ottendorf-Okrilla. Oddajemy paczkę i cisza. Całkowity brak podglądu na trasę paczki. O przyjęciu zwrotu dowiedziałem się dopiero, gdy przyszedł przelew zwrotny na mój rachunek.
Kolejna sprawa to recenzowanie sklepów i towarów. Czytuję na amazonie amerykańskim, kanadyjskim czy niemieckim recenzje, w których wkurzeni klienci potrafią napisać, że towar to chińskie g####, że sprzedawca jest oszustem, żółtym złodziejem itd. Ale nie na amazonie.pl. Tu klient zostanie ocenzurowany w imię politycznej poprawności, liberalizmu, miłości i tolerancji wobec wszystkich narodów azjatyckich. Przekonałem się o tym przy zakupie chińskich spodni. Sprzedawca nie miał na amazon.pl żadnych danych adresowych siedziby, nie odpowiedział na mój mejl. Po nazwie i numerze VAT doszedłem, że jest zarejestrowany w Wielkiej Brytanii, a wcześniej sprzedawał z Włoch i Węgier. Spodnie miały jakość i numerację bazarową (zaniżony rozmiar – 3XL, a faktycznie L). Po zwrocie towaru i pieniędzy napisałem krytyczną recenzję. Że w opisie jest złe (wprowadzające w błąd) tłumaczenie numeracji na język polski. Że sprzedawca jest chiński i ukrywa swoją tożsamość. Że numeracja jest mocno zawyżona. Amazon.pl odmówił opublikowania jej z następujących powodów. 1) Nie nosiłem spodni, więc nie mam prawa ich oceniać (choć gdybym nosił, to pewnie nie uznaliby zwrotu). 2) Recenzja zawiera obraźliwe treści o charakterze rasistowskim.
Jednym słowem, co wolno wojewodzie, to nie tobie, smrodzie. Niemiec może napisać „szajse”. Amerykanin może napisać „szit”. Wy nie macie prawa niczego krytykować, bo
jesteście klientami niższej kategorii niż na Zachodzie. I nie podskakujcie, bo Wam zablokujemy konta.
a ja polecam; odkad amazon wszedl do Polski czuc przynajmniej ze nie jetesmy zosatwieni ami sobie tak jak w de; kupowalem sporo razy na firme i zawsze bylo ok
Fatalne doświadczenie. Próbowałem kupić kilim z Włoch. Oczywiście zapłaciłem ale sprzedawca go nie wysłał. Totalna olewka. Nie polecam żadnej odpowiedzialności. Pomoc z konsultantem w polskiej wersji nie istnieje, przełącza na wersję US a tam nie ma żadnego zakupu i nie masz o czym rozmawiać. Powinno być 0 gwiazdek.
Zamówiłem na Amazon kinkiet LED a przyszło wiadereczko z czekoladą. To był mój pierwszy zakup na Amazon. Szok. Odesłałem i czekam na zwrot pieniędzy.
Nie oddają pieniędzy po oddanym towarze, czekam ponad miesiąc na zwrot 4700zł to nie są małe pieniądze.. kontakt tragiczny. do dziś nie mam zadnej odpowiedzi porazka.
Bardzo trudno dodzwonić się do Amazon w Polsce. Dzwoniłem kilkanaście razy na infolinie Amazon. W końcu ktoś odebrał zapytałem czy mogę kupić wiatrówkę Daisy 880 na Amazon. Usłyszałem odpowiedź nie wiem zapytałem gdzie mogę się dowiedzieć też usłyszałem nie wiem.
Zamówiłem książkę na Amazonie. Wysyłka bardzo szybka i bardzo bardzo zła 🙁 Książka duża, ważąca około 1,5 kg zapakowana została do zwykłej koperty, nawet nie bąbelkowej i wysłana. Szansa na to, że dotrze nieuszkodzona jest ciut większa jak trafienia szóstki w lotka. Zainteresowany jestem wymianą pod warunkiem, że otrzymam książkę w idealnym stanie, książka przeznaczona na prezent, kosztuje ponad 170 zł. Kontakt z firmą zasadniczo żaden, jedynie przez formularze w których najczęściej brak tego co nas interesuje. Zwrot uszkodzonej książki nie wiadomo na jaki adres czy za pobraniem potwierdzeniem nie wiadomo. A ni słowa o zwrocie kosztów odesłania chociaż jest to standard skoro uszkodzenie jest wynikiem zaniedbań firmy. Czekam na kontakt, że strony firmy, opinia jako że negatywna mimo iż poparta zdjęciami nie zostanie umieszczona w serwisie Amazon.
Amazon jest bardzo podobny do Allegro, tylko tego 20 lat temu. Mniej więcej tak odstaje od konkurencji na polskim rynku. Nie wiem jakim cudem amazon istnieje i działa na świecie.
Amazon.de usuwa konta bez podstawy, blokując środki i nie dostarczając produktu. Gdy złożyłem obiekcję, moje konto zostało przywrócone na 48h. Skontaktowałem support, by wyjaśnić sytuację i zostałem ZAPEWNIONY! że to był błąd po ich stronie, że nie mam się przejmować i że moje konto nie zostanie usunięte. Otrzymałem zwrot pieniędzy i zamówiłem produkt ponownie tak jak zostało mi to polecone. 48h później usunęli mi konto! Teraz na maile nie odpowiadają, a gdy skontaktowałem support na innym koncie, powiedzieli mi, że nic nie da się zrobić i że muszę czekać aż łaskawie odpiszą na maila za… 48 godzin! NAJGORSZA OBSŁUGA NA ŚWIECIE
Pralnia jakich mało, jak można komuś coś sprzedawać bez faktury, a jaką ją chcesz to nie dostaniesz bo muszą cię zweryfikować, przed zakupem. Koniec końcem zapłaciłem za telefon, był w drodze ale faktury nie chcieli wystawić. Zablokowali mi konto i paczka nie dotarła. Czekam na zwrot
Zakupiłem towar który jest uszkodzony a był to prezent, nie ma żadnego kontaktu z infolinią AMAZON, próbowałem zgłosić ten fakt przez formularz ale nie da rady. Towar został zakupiony na prezent.
1 szy zakup i od razu porażka paczka nie dotarła przez 8 dni a miała być po 2