Prawa konsumenta w odniesieniu do zakupów on-line
Wielu użytkowników nie jest do końca poinformowanych, o tym, jakie mają prawa w przypadku, gdy robią zakupy przez Internet. Warto zapoznać się z tymi prawami, żeby wiedzieć, co można wymagać od sprzedawcy. Po pierwsze konsument ma dziesięć dni czasu od otrzymania przesyłki na zdecydowanie, czy chce ten produkt zatrzymać. Oczywiście, jeżeli chce go oddać nie może produktu używać, natomiast może przymierzyć w przypadku odzieży, obuwia i innych przedmiotów do noszenia.
Tak samo może sprawdzić, czy jakieś urządzenie działa. W przypadku zaś, gdy na stronie nie ma takich informacji jak: dane sklepu i firmy, która jest jego właścicielem, regułach zapłaty, kosztach, czasie i formie dostawy, sposobie składania reklamacji oraz o możliwości oddania produktu w ciągu dziesięciu dni od jego otrzymania też czas zna oddanie produktu wydłuża się do trzech miesięcy. Sprzedawca nie ma prawy domagać się zapłaty za odstąpienie od umowy.
W przypadku sklepów znajdujących się na terenie Unii Europejskiej czas na zwrot zakupionego produktu lub rezygnacji z usługi wynosi siedem dni od otrzymania produktu. Terminy mogą być jednak inne, bo są uzależnione od wewnętrznych rozporządzeń danego państwa, dlatego lepiej przed zakupem sprawdzić, jaki jest to okres.
W przypadku Stanów Zjednoczonych sprzedawcy zazwyczaj nie akceptują zwrotów towarów, jeśli produkty działają i nie mają żadnych usterek. Jak widać konsument w sieci ma swoje prawa i powinien o nie walczyć i nie pozwalać, żeby nieuczciwy sprzedawca nadal oszukiwał i zarabiał na naiwności innych konsumentów.
fajny art